Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest aktualnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest to zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm i nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest nieodzowna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie owego uczynić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tymże ciekawsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym doskonalsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, by zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednakże przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeżeli jednakże dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie jest niebezpieczeństwa zbyt wielkiej ilości witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.