Dla utraty nadwagi – trening aerobowy

ćwiczenia aerobowe

Słowo aerobik faktycznie oznacza „z tlenem” lub „w istnieniu tlenu”. Trening aerobowy to każda aktywność, która angażuje duże grupy mięśniowe, może być utrzymywana bez przerwy przez dłuższy czas i ma charakter zrównoważony. Treningi aerobowe wykorzystują tlen jako istotne paliwo do podtrzymania aktywności przez rozsądnie dłuższy czas.

Zasadniczo treningi aerobowe to te czynności, które wymagają dużej pracy mięśni, podnoszą tętno od 60 do 80 procent optymalnego tętna, mają charakter stały i trwają od 15 do 60 minut. Osoba w formie aerobowej może pracować dłużej, mocniej i szybciej goić się pod koniec sesji aerobowej.

Treningi aerobowe dzielą się na 2 klasyfikacje:

Aerobik z niskim lub umiarkowanym efektem – obejmuje spacery, pływanie, wchodzenie po schodach, zajęcia ruchowe, lekki aerobik w wodzie, wioślarstwo i narciarstwo biegowe. Prawie każdy, kto cieszy się zdrowiem, może wziąć udział w treningu o niewielkim lub umiarkowanym natężeniu. Ponieważ spacer zajmuje więcej czasu niż bieganie w tym zakresie i stanowi mniejsze zagrożenie dla urazów mięśni i kości, energiczne spacery spalają więcej kalorii niż bieganie w tym samym zakresie.

Aerobik o dużej intensywności – zajęcia z tej grupy obejmują bieganie, trening taneczny, racquetball, squash i tenis. Aerobik o dużej intensywności powinien być wykonywany co drugi dzień. Osoby otyłe, starsze, w złej kondycji lub cierpiące na kontuzję lub inne problemy medyczne powinny robić to jeszcze rzadziej i tylko za zgodą lekarza.

Przykłady ćwiczeń aerobowych

Spacer

Spacer jest popularnym rodzajem treningu ze względu na to, że nie potrzebuje niewiele urządzeń czy centrów. Codzienne spacerowanie przez dodatkowe 20 minut spowoduje spalenie 7 funtów tkanki tłuszczowej każdego roku. Dłuższe, codzienne spacery w umiarkowanym tempie najlepiej nadają się na odchudzanie.

Jogging/bieganie

Biegając lub biegając, osoba ma możliwość pokonywania wyższych dystansów w znacznie krótszym czasie. W ciągu zainwestowanego czasu można spalić więcej kalorii.

Trening aerobowy z choreografią

Taniec aerobowy z choreografią jest preferowanym rodzajem treningu na całym świecie. Taniec aerobowy pomaga wzmocnić mięśnie ciała i wiele osób odkrywa, że ​​jest to przyjemne.
Aerobik wodny

Aerobik w wodzie obejmuje szereg ruchów, zarówno w pływaniu, jak i aerobiku na lądzie, w celu ustanowienia reżimów energetycznych, które mają charakter aerobowy. Jeśli stabilizacja na lądzie jest trudna, wykorzystuje opór ruchu wytwarzany przez wodę, aby podnieść tętno, a także pomaga. To świetny sposób na zrzucenie wagi.

Pływanie

Pływanie to niezwykle popularny rodzaj rutynowego treningu. Ze względu na opór wody ilość energii potrzebnej do przepłynięcia określonego dystansu jest wyższa niż do biegu lub spaceru dokładnie na tym samym dystansie. Mówiąc prościej, pływanie może spalić więcej kalorii niż bieganie na zainwestowany czas.

Jazda na rowerze/roweru

Jeśli robisz to stale, jazda na rowerze stacjonarnym lub jazda na rowerze to znakomity rodzaj treningu aerobowego. Podobnie jak pływanie, jazda na rowerze jest nieobciążającą aktywnością, która buduje wytrzymałość i siłę mięśni oraz zwiększa wszechstronność wybranych mięśni ud i nóg.

Skakanie na skakance

Skakanie na skakance może być wspaniałym ćwiczeniem aerobowym, o ile jest wykonywane w powolnym lub umiarkowanym tempie i jest wykonywane bez przerwy przez dość długi okres (15 minut lub więcej).

Sekret skutecznej redukcji wagi tkwi w stosowaniu zdrowego programu treningowego, który jest regularnie wykonywany przy zachowaniu zdrowej diety. Ze względu na to, że zużywa więcej kalorii niż inne aktywności i pomaga zwiększyć tempo przemiany materii, trening aerobowy doskonale nadaje się do odchudzania. Tutaj ważna uwaga: tabletki na odchudzanie powinny stanowić ewentualnie dodatek do dobrej diety i ćwiczeń aerobowych.

Aerobik po prostu spala tłuszcz podczas samego ćwiczenia. Jeśli pragniesz motywujących wyników, musisz być w stanie ćwiczyć codziennie i przez dłuższy czas.

Author: admin

1 thought on “Dla utraty nadwagi – trening aerobowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.