Układ krążenia a dieta

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył oraz naczyń włosowatych. Układ ten transportuje tlen, elementy odżywcze, wodę i krew w naszym organizmie, pomaga również w usuwaniu produktów przemiany materii. Zachowanie owego systemu w należytej formie jest nieodzowne dla zdrowia.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/blog/

Jedną z rzeczy, które możemy zrobić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że dostarczamy odpowiednie witaminy i minerały.

Witamina C odpowiada za umocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest niezbędną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem niezbędnym w procesie tworzenia tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a także dla wydajności układu krążenia, albowiem pełni funkcję w wielu ważnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspiera odpowiednie funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i odgrywa rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym znaczącym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które pozostawione bez kontroli mogą uszkadzać tkankę.

Potas, od dawna znany jako wartościowy dla serca, służy także innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma udział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o negatywach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem niezbędnym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest niezbędny dla zdrowego organizmu. Zasadne jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia rekomendowane dzienne porcje witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych. 

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.